Monday 13 June 2011

zaiton sameon.kenal tak?

maybe ramai yang xkenal dia.lagi2 yang lahir afta 1990s kan..
aku kenal dia..tapi dia xkenal aku..hahahha..
pada aku dia lah DIVA malaysia..tapi xsangkakan,kemalangan yang meragut nyawa anaknya,dan dia koma berbulan bulan dia hilang segala galanya,n till now hanya 
lagu dia je yang kekal di ingatan masing2.tapi diri dia?
orang hanya kata..oh..kak zaiton yang dah gila tu ke? wtf.dia siuman lah!
apa yang jadik pada diri dia hnya dia n ALLAH sahaja yang tau...!


    Ni lah kak zaiton sameon yang aku bgtau tadi.
catik x dia masa muda?cantikkan?mcm beyonce..!
suara dia power beb,serius..xcaya korng g buat review kay youtube.search je juara lagu 1987.Masa tu dia bawak lagu MENARUH HARAPAN,n till now lagu tu memang popular..
cuma anak2 sekarang xtau siapa penyanyi sebenarnye siapa..
so orang kat sebelah ni lah penyanyi yang saya bgtau td.

Sedikit mengenai Zaiton Sameon :

nama sebenar- Zaiton Binti Sameon
lahir- 1957
asal-pahang
lagu popular-menaruh harapan.serabut serangkai mawar

  "Tragedi ngeri yang berlaku ke atas Zaiton Sameon masih terpahat walaupun memori pahit itu telah hampir 20 tahun berlalu. Kemalangan berlaku tika hidupnya dilimpahi kemasyuran di puncak populariti. Dan tak pernah disangka wanita ini kehilangan segala-galanya dalam sekelip mata, wang, anak tunggal kesayangannya dan keluarga. Sejak itu, kehidupannya terumbang ambing menanti dan mengharap pada yang sudi menghulur bantuan.

Bukannya tidak pernah kembali ke arena yang pernah memberi rezeki padanya, namun penyanyi lagu Menaruh Harapan itu tidak lagi mempunyai kudrat melakukannya. Rata-rata hilang kepercayaan dengan keupayaannya. Semuanya bagai tidak kena dan hidupnya dimanipulasi individu yang cuba mengambil kesempatan. 
Arah hidup bagai hilang selepas tragedi 21 Februari 1990 di Batang Kali, Selangor yang meragut segala-galanya dari hidup wanita malang ini. Namun dugaan Allah tidak mampu dielak oleh kita sebagai hambanya. Kegemilangan itu  tersimpan rapi dalam kotak ingatan Zaiton walaupun luka parah di jiwa masih berdarah."        





Tajuk Lagu: Menaruh Harapan
Penyanyi/Artis: Zaiton Sameon
Sepanjang perjalanan ini
Lembah dan lurah ku lewati
Ketenangan yang ku cari
Belum ku temui
Ku menghimpun doa bertahun
Mencari pepohon yang rimbun
Bertemu dahan yang rapuh
Tempat ku berteduh
Dulu aku sendiri
Kini masih sendiri
Hadapi hidup ini
Susah senang diri ku
Tak bertempat mengadu
Seperti burung kepatahan sayap…
Dihati kecil ku menaruh harapan…
Selagi hidup belum sudah
Aku akan terus melangkah
Ku yakin rahmat buat ku
Di hadapan menunggu…

Aku pernah terjumpa kak eton ni last week..n dia siap hulur tangan nak bersalam dengan aku lagi,muka tetap sama,tapi biasalah bila seseorang tu dah berumur..maka dah berkedut lah sikit,n dia jalan pon ade berdengkut sikit.kak eton,kalau lah saya banyak duit,selain dari membantu orang2 yang susah kat luar sana,kak eton jadik pilihan pertama saya untuk saya hulurkan bantuan.serios beb..!
Saya dokan kak eton sentiasa sihat dan dilindungi malah dilimpahi rezeki yang halal.walaupaun saya lahir masa kak eton berada dikemuncak kejayaan,n sekarang kak eton berada pada zaman kejatuhan,saya tetap menyokong kak eton.,LOVE!



         

No comments:

Post a Comment