Friday 17 June 2011

menyampah betul.

Ok,entri kali ni nak bagitau tahap betapa menyampahnya aku 
kat 2 ekor manusia ni.Macam ni,pernah dengar x..erm,aku terasa jahat pulak
memburuk2kan manusia ni.
Senang citer macam ni lah,xsusahkan kalau kita ikut peraturan.Simple je peraturan ni
macam mana kita praktikkn kat rumah masa kecik2 dulu.Kalau xbuat mesti mak ayah kita marah,contohnye..:


sebelum masuk rumah     pastikan selipar/sandle/kasut tidak 
                        membawa segala pasir/kekotoran lah senang                                                                                                                          
                        kata.


selepas makan           Basuh pinggan,sinki pon basuh sekali.
                        bukan main tinggal je segala sisa dan
                        kumuhan korang dalam sinki tu.Kemas meja
                        makan,isi air dalam aisbox balik.


selepas guna toilet     Make sure,tadah air untuk orang yang nak
                        guna lepas tu,lagi satu dah berak jangan 
                        tinggal kesan taik kat mangkuk tu.


sebelum tidur           Tutup tingkap,plug yang xguna matikan,
                        kemas tempat yang dah disepahkan.


sebelum keluar rumah    Bawak turun sampah(kalau ada)tutp plug
                        yang xguna(bil melambung bukan ko suka 
                        pertikaikan ke?)


waktu terluang          Kemas lah rumah,sapu sampah ke,bersihkan
                        apa yang patut,ni lepas aku aku,aku aku
                        lagi.









Kesimpulannya,kalau dah nama pon ko tu pemalas,memang satu haram pon ko xkan buat.Sama je manusia2 yang pernah wujud dalm rumah ni antara dulu,sekarang or akan datang(mintak2 tak).
Kalau kau rasa ko malas sangat nak buat benda2 alah ni, apakata kau g carik rumah lain n sewa sendiri.
Aku pelik dengan orang yang malas,boleh ke selesa duduk rumah yang kotor,penuh bulu kucing,sinki penuh dengan sisa makanan,toilet berdaki,sampah sampai dah berulat,rumah bau kencing n taik kucing.Orang lelaki lagi pembersih dari kau.Maybe rumah dorang pon bersepah agaknya,so bila dah terbiasa duduk kat rumah bersepah. 
Pada aku,aku rajin untuk keselesaaan aku.Aku xnak aku GELI bila nak duduk,nak makan,nak berak or bla2.Tapi kau?Kau pemalas,sebab tu kau x kisah kan?








No comments:

Post a Comment